Propolisz rendelése

E-vitamin - szépség és egészség együtt

Szépség és egészség megőrzése együtt? Kinek ne lenne fontos ez a kombináció? Az E-vitamin, vagy más néven tokoferol egy igazán hatékony segítség lehet az egészség és a szépség fenntartásában. Az E-vitamin esetében egy zsírban oldódó vitaminról beszélünk, amely számos jótékony hatással rendelkezik. A következőkben a sokak által szépség vitaminjaként is ismert E-vitamin tulajdonságait ismerhetjük meg. 

E-vitamin jótékony hatásai

Kevesen ismerik az E-vitamin egészségre gyakorolt hatásait, hiszen elsődleges pozitív hatásai sokak számára főként a szépségápolásban ismertek. Antioxidáns hatásainak köszönhetően ugyanis képes fellépni a káros szabad gyökök hatásai ellen, fontos szerepet játszik a sebgyógyulási folyamatokban, hatékonyan alkalmazható az égési sérülések kezelésénél, valamint segítségével az öregedési folyamatok is hatékonyan csökkenthetők és lassíthatók. 

Az E-vitamin emellett fontos szerepet játszik az egészségünk megőrzésében is, általánosságban elmondható, hogy jelen van az immunrendszer megfelelő működésében. Emellett azonban fontos a szív számára, hiszen képes védeni a szív koszorúereit a különféle károsodásoktól, ezáltal csökkenti az érelmeszesedés kialakulási kockázatát is. Védelmet biztosít a szívroham, a szélütés, valamint a trombózis kialakulása ellen is. Továbbá a szem egészségének védelmében és az időskori látásromlás kialakulásának megelőzésében is fontos szerepet tulajdonítanak ennek a vitaminnak. e-vitamin a szem egészségéért Jótékony hatással van az agy működésére, valamint képes csökkenteni az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát is.Továbbá az E-vitamin fontos a rendszeresen sportolók számára is, hiszen szerepe van az izmok teljesítményének javításában, valamint az izmok elfáradását és kimerültségét is képes csökkenteni. 

E-vitamin hiánytünetei és forrásai

Mint minden élettani folyamathoz szükséges vitamin hiánya problémákat okozhat a szervezet működésében, így a nem megfelelő E-vitamin szint is vezethet egészségügyi panaszokhoz. Az E-vitamin hiányának főbb jellemzői lehetnek a következők:

  • immunrendszer gyengülése
  • emlékezőképesség csökkenése
  • figyelem csökkenése
  • izmok feszességének elvesztése
  • a nőknél a megtermékenyülés esélyének csökkenése
  • izomsorvadás
  • ivarrendszeri zavarok
  • idegesség és feszültség

Az E-vitamin zsírban oldódó vitamin, azonban társaival szemben mégsem képes hosszú ideig raktározódni a szervezetben, így fontos figyelni a folyamatos pótlására. 

Legfontosabb forrásai közé tartoznak a növényi olajok, a különböző gabonacsírák, a müzli, az édesburgonya, a mandula, a mogyoró, a különféle húsok, a tojás, valamint a máj. 

Az E-vitamin emellett hatékonyan pótolható a szervezet számára megfelelő E-vitamin termékek fogyasztásával is, amelyeket ma már széles választékban megtalálhatunk.

Még nem érkezett értékelés. Légy te az első!